lördag 27 april 2013

Dags för tapetsering.

Nästa steg var att tapetsera rummen. Jag valde att ha kvar de vita väggarna och satte fondväggar med tapeter. "Tapeterna" består av scrapbookingpapper jag hade liggande hemma. Jag använde ett vanligt limstift för att fästa dem på väggarna. På nedervåningen valde jag att låta rummet längst till vänster ha kvar alla de vita väggarna. Eftersom jag inte plockat isär dockskåpet alls, så var det tillräckligt svårt att bara få målat väggarna vita vid trappan. Att ge mig på en fondvägg där vore alldeles för tålamodskrävande för mig... Möjligtvis att jag kanske sätter tapeter på de andra väggarna senare, men i nuläget är jag nöjd med att ha rummet helvitt. Rummet längst till höger på nedervåningen målade jag i en ljusgrön färg. Även grön inomhusfärg hittade jag i ett skåp här hemma. Den blandade jag med den vita färgen för att få den riktigt ljus.





I trapphuset har jag behållit tavlan (eller om det ska föreställa ett fönster). Sonen ville absolut inte att jag skulle måla över det, och eftersom han ska leka med huset sedan så gjorde jag inte heller det. Jag tänkte däremot göra en ny ram runt den senare, jag är inte särskilt förtjust i den bruna ramen. På bilden syns även den lilla gardinen jag gjort. Ett vanligt grillspett i trä målades vit och fungerar sedan utmärkt som gardinstång. Uppe i rummet till höger syns mitt försök till att lägga ett trägolv. Vi får se hur resultatet blir senare.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar