fredag 26 april 2013

Jag ska renovera ett dockskåp!


När jag var liten hade jag ett klassiskt dockskåp, ett Lundby Småland. Det användes väldigt flitigt och nu, ca 20-25 år senare, är det ganska slitet. Det har stått på mina föräldrars vind i många år, men nu har mina barn det och leker med. Eftersom det är lite sönder tänkte vi köpa ett nytt till dottern i födelsedagspresent. Men när jag av en slump fick syn på en bild av ett renoverat dockskåp, bestämde jag mig för att ge mig på att göra detsamma med mitt.

Innan jag ens börjat tänka på hur jag skulle fixa till mitt gamla dockskåp, så hittade jag mitt drömhus på Blocket! Det var ett Lundby Stockholm, en herrgård, från slutet av 80-talet eller början av 90-talet. Precis ett sånt jag själv ville ha som barn, men som jag aldrig fick. Annonsen hade legat ute i nästan en vecka, så jag hade tur att det fanns kvar. 150 kr fick jag betala för min barndomsdröm, ett riktigt kap! Nu har jag bestämt mig för att renovera upp det först, sen gör jag om mitt gamla.

Här är det!
 Lite närmare titt på rummen.


Balkongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar