onsdag 26 juni 2013

Två rum till klara!

Var ett tag sen jag skrev nu, men det är svårt att få tiden att räcka till när man har tre barn mellan 7 månader och 6 år och när man dessutom håller på att göra ett nytt rum i det riktiga huset... Men nu har jag i alla fall fått ordning på två rum till i dockskåpet.

 

Rummet högst upp till vänster är sovrummet. Det har fått en blå tapet i samma mönster som den beigea tapeten i rummet intill. Jag älskar den! Den finns även i rött och svart, men jag tycker att den blå passar bäst i ett sovrum.




Rummet längst ner till vänster är tänkt att användas som kök. Det har fått en mörkgrå (nästan svart) tapet som matta och en vit strukturtapet på väggarna. Det är egentligen samma tapeter som i badrummet, men i andra kulörer. Lite småpilligt var det att få dit tapeterna på väggarna, eftersom jag valde att skära ut hål för dörr och fönster istället för att sätta flera våder som man gör när man tapetserar i riktiga rum. Men det var helt klart värt det. Jag tycker att det blev riktigt snyggt, trots någon luftbubbla här och där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar