söndag 22 december 2013

Virkad flaskprydnad

Nu och då kikar jag in hos Kungen och Majkis. En farligt inspirerande blogg och jag bara älskar allt som hon virkar! Nu är jag absolut inte något proffs på att virka (jag är ju självlärd med hjälp av internet) men det finns en hel del där som även jag klarar av att göra. Till fars dag virkade hon en "Glögg-tomte" till sin far. Tidigare år har det blivit en snögubbe och en ren. Just renen blev jag lite smått förälskad i. Ljuvligt söt. Så jag var tvungen att göra en själv och ge bort i present, tillsammans med en flaska glögg. Eftersom den var vansinnigt enkel och rolig att göra beslutade jag mig för att göra en till. Den hamnar som kronan på verket på en annan flaska som kommer att ges bort i jul. Mönstret hittar ni här. Jag fuskade dock till det lite och använde mig av ett textilband som halsduk. Men det kan man ju göra lite som man vill. Dessutom hade jag bara ett väldigt tjockt rött garn hemma, så min Rudolfs nos blev aningen större än originalet, trots att jag bara virkade ett varv. Men jag är nöjd ändå!




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar