tisdag 28 maj 2013

Smärre katastrof med lyckligt slut.

Idag skulle jag passa på att sitta ute på altanen i solen och virka medan barnen lekte i trädgården. Tänkte att jag kunde slå två flugor i en smäll. Förena nöje med... mer nöje. Vad jag inte alls hade i åtanke var att det faktiskt kunde ske en mindre katastrof där på altanen i solskenet. Rätt som det var gled virknålen ur mitt grepp och föll ner på altangolvet. Och det hade inte varit så farligt. Men nu bar det sig inte bättre åt än att min virknål nr 5 föll ner i en av springorna i altangolvet och landade på marken där nedanför. Och där kunde detta blogginlägg fått ett tragiskt slut. Men uppfinningsrik som jag är så letade jag upp en ståltråd som jag gjorde en ögla på och vips! Så hade jag något att försöka fiska upp virknålen med. Och jag lyckades! Så fick även den här storyn ett lyckligt slut.


Där nere ligger virknålen bland gamla löv.


Både virknålen och dagen räddad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar